1446 г.(?), мая 15. Луцк – Жалованная грамота в. к. Свидригайла Ходьку на имения Миловши и Задубы в Луцком и Турийском поветах.

Копия: Метр. Лит., кн. Пуб­личн. дѣлъ № 28, л. 77—77 об.

Пуб­ли­ка­ция: Архив Юго-Запад­ной Рос­сии, изда­ва­е­мый комис­си­ей для раз­бо­ра древ­нихъ актовъ, состо­я­щей при Кіев­скомъ, Подоль­скомъ и Волын­скомъ Гене­ралъ-Губер­на­торѣ. Часть вось­мая, томъ IV. Акты о зем­ле­вла­дѣніи въ Юго-Запад­ной Рос­сіи XV—XVIII вв. Тип. С. В. Куль­жен­ко, Пуш­кин­ская ул., соб. д. № 4. 1907. С. 14–15. № VI.

1446 г.(?), мая 15. Жало­ван­ная гра­мо­та в. к. Свид­ри­тай­ла Ходь­ку на име­ния Милов­ши и Заду­бы в Луц­ком и Турий­ском поветах.
Donacio magni ducis Switrigaiila quibus cuidam Chotkowij donavit bona Mijlowszy et Zadyby. Мило­стью Божье­го, мы, вели­кий князь Швит­ри­га­ил Олк­гир­до­вич, чиним зна­ме­ни­то сим нашим листом кож­до­му доб­ро­му, нинѣш­ним и потом будучим, хто на н позрыт, или чтучы его услы­шит, ком уж доко­ли его будет потреб­но, иже видев и зна­ме­нав служ­бу нам вер­ную, а нико­ли нам неомеш­ка­ную,- нашо­го вер­но­го слу­ги пана Ход­ка, и мы, пора­ди­вся с наши­ми княз­ми и с паны, с нашо­го вѣр­ною радою, дали есмо ему и запи­са­ли за его вер­ную служ­бу, нико­ли не омеш­кан­ную, села Милов­ши у Луц­ком повѣтѳ на рѳцы на Сты­ре, а дру­гое село у Турий­скомъ повѣтѳ Зады­бы, со всимъ с тым, што къ тым селомъ слу­ша­ет, изъ вѣка и здав­на тяг­ло, со вси­ми вхо­ды и при­хо­ды, и з сел ищи, и с пол­ми, и з нива­ми, и с паш­ня­ми, и з дуб­ро­ва­ми, и з борт­ны­ми зем­ля­ми, и с пасе­ка­ми, и з ловы, и з река­ми, и с кры­ни­ца­ми, и с пото­ки, и з ста­вы, и ста­ви­щи, и з млы­ны, и з луги, и з свно­жат­ми, со вси­ми пожит­ки, што в тых собѳ имѣ­няхъ при­мыш­лит и на новом коре­ни поса­дит; и может соби полѳп­ши­ва­ти, и роз­ши­ри­ва­ти, и оса­ди­ти, и при­мно­жи­ти. Дали есмо тому прѳрѳ­чо­но­му пану Ход­ку увся тая села, у вер­ху име­но­ва­ная мѣста, ему само­му вѣч­но и нѳпо­руш­но до его живо­та, а по его животв ино его жоне, и его дѣтѳм, и его ближ­ним, кто ж будет ближ­ний его к тому. А при том были свѣ­до­ки: мар­шал­ко нашъ князь Михай­ло Василь­ѳвичъ Чор­то­ры­ис­кий, а князь Михай­ло Костян­ти­но­вичъ, ста­ро­ста воло­ди­мер­ский, а пан Неми­ра, ста­ро­ста луц­кий, а панъ Паш­ко Дах­но­вичъ, а панъ Ѳед­ко канц­леръ нашъ. А на потвѳр­же­нье, про лѳп­шую память, къ наше­му листу и печать нашу каза­ли есмо при­вѣ­си­ти, къ сему нашо­му листу. А дан у Луц­ку, мая 15 день, индикт 9., под леты Хри­сто­ва Роже­ства 1000 лѣт и чоты­ри­ста лѣтъ (sic). При­казъ пана Ѳѳд­ковъ канцлеровъ.