1437 октября 17. Киев. – Жалованная грамота великаго князя Свидригайла Каленику Мишковичу на села в Житомирском и Овруцком поветах.

Ори­ги­нал: неиз­ве­стен.

Спи­сок: Судн. дѣлъ, кн. XII, л. 46 — 47. Выпи­санъ изъ суд­на­го дѣла меж­ду кня­земъ Васи­льемъ Кон­стан­ти­но­ви­чемъ Острож­скимъ и невѣст­кою его кня­ги­нею Бея­тою, супру­гою кн. Иліи Острож­ска­го, 1541 янва­ря 20 дня.

Пуб­ли­ка­ция: AS. T. 1. № 35. S. 33–34 (изд. по спис­ку XVI в.: ANK. Archiwum Sanguszkôw. Rkps 6. Munimenta ducum in Ostrog. T. 1. S. 28–29 по ста­рой пагинации).

Мило­стью Божъ­ею, мы вели­кій князь Швит­ры­гай­ло, Литов­скій, Рус­кій и иныхъ. Чинимъ зна­ме­ни­то и даемъ вѣда­ти кож­до­му нынѣш­нимъ и потомъ будучымъ, кто пань возрыть или его чту­чи услы­шитъ, кому жъ того будеть потреб­но: ижъ видѣвъ и зна­ме­навъ (?) намъ служ­бу вѣр­ную ани неопу­що­ную нек­г­ды нашо­го вѣр­но­го слу­ги пана Коле­ни­ка Миш­ко­ви­ча, и мы, пора­див­шы­се зъ наши­ми князь­ми и паны и зъ нашою вѣр­ною радою, даемъ и дали есмо тому пре­ре­чо­но­му пану Кале­ни­ку въ Жыто­мир­скомъ повѣтѣ село Бур­ков­цы, а село Боди­ще во въ Згвяг­ли, а Михе­е­ви­чи, а Ходор­ко­ви­чи, а Теи­кон­ни­чи, а въ Овруц­комъ повѣтѣ село Оста­фье­во на Кно­ры­нѣ , какъ Оста­фей дер­жалъ, а Валь­ко­ви­чи, а Деми­д­ко­ва­чи, а Дьмит­ре­еви­ча дѣти на Хвост­ни­цы, а подъ Поло­нимъ Вищы, и Кусо­пы­чи, а Пли­ще на устьи Саме­ни­цы на Слу­чи; и мы ему дали и запи­са­ли за его вѣр­ную служ­бу тая села звер­ху выпи­са­ная со всимъ съ тымъ, што къ нимъ изъ вѣка и здав­на слу­ша­ло и тяг­ло, и таке слу­ша­етъ вѣчы­сто а непо­руш­но со вси­ми вхо­ды и прых­о­ды , ничо­го на себе не вымѣ­ни­вая , съ пры­сел­ки и сели­щы, и зъ нива­ми, и съ паш­ня­ми, и зъ лѣсы, и съ дуб­ро­ва­ми, и съ борт­ны­ми зем­ля­ми, и зъ гаи, и съ пасе­ка­ми, и зъ ловы и мзи­щы, и зъ боб­ро­вы­ми гоны, и зъ зере­мя­мы, и съ кры­ни­ца­ми, и зъ озе­ры, и съ пото­ки, и ста­вы, ста­ви­щи, и со млы­ны, и зъ мыты, и зъ боло­ты, и зъ руда­ми, и таке што у тыхъ имѣ­ньяхъ собѣ при­мыс­лить и на новомъ коре­ни поса­дить, и со вси­ми пла­ты, што к тымъ имѣ­ньямъ слу­ша­етъ и слу­ша­ло, и таке и зъ луги и зъ сѣно­жатьми и со вси­ми пожыт­ки, можеть собѣ полеп­шы­ва­ти и роз­ши­ры­ва­ти и оса­ди­ти и прымно­жы­ти. А даемъ тому пре­ре­чо­но­му пану Кал­ны­и­ку вѣч­но и непо­руш­но ему, а по немъ и дѣтемъ его и вну­ча­томъ и его ближ­нимъ щад­комъ его, вол­ны во всихъ тыхъ имѣ­ньях кому отда­ти и про­да­ти и про­мѣ­ни­ти пан Кале­никъ и его ближ­ніе и по немъ будучые.

А пры томъ были свѣ­до­ки наша рада: архи­манд­рытъ Печер­скій Авра­мей, а князь Иванъ Путя­та, а вое­во­да Кіев­скій панъ Юрша, а князь Борысъ Глин­скій, а панъ Лостов­скій ста­ро­ста Каме­ниц­кій, а панъ Петръ Вой­ниц­кій, панъ Вой­ди­ло, а панъ Грин­ко Сур­ви­ло­вичь, а панъ Еско Миш­ко­вичь, а панъ Ромей­ко, а панъ Михай­ло Мошен­скій. А на потвер­же­нье того наше­го жало­ва­нья, про леп­шую паметь и твер­дость, и печать нашу велѣ­ли есь­мо при­вѣ­си­ти къ сему нашо­му листу. Писанъ у Кіевѣ, подъ лѣты Роже­ства Іисусъ Хри­сто­ва тисе­ча лѣтъ и чотыр­ста трид­цать и семо­го лѣта, мѣся­ца окте­б­ра семо­го­на­дцать дня, индик­та первого.

Інформації про печатки немає

Релятівні категорії документів

Релятівні генеалогії

Всі кате­горії документів